Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

«ΒΙΑΙΗ» ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΙΑ ΜΑΖΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 7. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΘΑΛΑΣΣΑΣ


«ΒΙΑΙΗ» ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΙΑ ΜΑΖΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

7. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΘΑΛΑΣΣΑΣ

«Η Ελλάδα είναι μικρή χώρα». ΜΥΘΟΣ. Η συνολική έκταση της Ελλάδας, σε συνολική έκταση (θάλασσα και στεριά) είναι αναλόγου μεγέθους με την Γερμανία, την Σουηδία και της Ιταλία και πολύ μεγαλύτερη από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Η διαφορά μας είναι ότι πολύ μεγάλο μέρος της ιδιοκτησίας μας ως χώρα είναι θάλασσα και όχι ξηρά.
Προκηρύσσουμε διαγωνισμό για την δημιουργία 100-200 τεχνητών νησιών (μοντέλο Ντουμπάι) σε επιλεγμένες περιοχές της Ελλάδας με πρώτο στόχο την δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων και δεύτερο στόχο την διάθεσή ορισμένων νησιών σε πλούσιους ιδιώτες (επενδύσεις της τάξεως των 20-30 δις δολαρίων).
Πενταπλασιασμός της παραγωγής ψαριών (ιχθυοκαλλιέργεια) με απαραίτητη δημόσια επένδυση στην άμεση διάθεσή τους στις παγκόσμιες αγορές με καθημερινές αεροπορικές συνδέσεις προς βασικές αγορές του κόσμου, αποκλειστικά για την μεταφορά ψαριών.

Δημιουργία φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων στην θάλασσα, κατά τα πρότυπα της Ινδίας και της Ιαπωνίας, με στόχο την άμεση υποκατάσταση κοστοβόρας ενέργειας με ηλιακή και την αυτονομία ιδίως των νησιωτικών περιοχών σε ενέργεια.
Αλλαγή της δομής της ακτοπλοίας και της σύνδεση των νησιών μας με κεντρικά λιμάνια. Η Ελλάδα έχει μοναδική ιδιαιτερότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το γεγονός ότι μεγάλο μέρος της είναι νησιωτική χώρα. Στόχος είναι η αύξηση του μονίμου πληθυσμού στα νησιά μας καθώς και η αύξηση του τουριστικού προϊόντος.
Κάνουμε νέο σχεδιασμό των δρομολογίων με κεντρικό στόχο: καθημερινή επικοινωνία όλων των νησιών μας με τον Πειραιά. Το μοντέλο των αεροπορικών συνδέσεων γίνεται ο οδηγός.
Θα σχεδιαστούν 3-4 βασικοί συγκοινωνιακοί άξονες με αφετηρία τον Πειραιά και κατάληξη (χωρίς ενδιάμεση στάση) την Κρήτη (ο πρώτος άξονας), την Ρόδο (ο δεύτερος άξονας), την Μυτιλήνη (ο τρίτος άξονας) και την Σύρο (ή εναλλακτικά Πάρο ή Νάξο) (ο τέταρτος άξονας).
Οι άξονες αυτοί θα έχουν καθημερινά τουλάχιστον 4 δρομολόγια από και προς Πειραιά και μεγάλης χωρητικότητας πλοία. Επαναλαμβάνουμε ότι το δρομολόγιο δεν θα έχει καμία ενδιάμεση στάση. Το καλοκαίρι είναι αυτονόητο ότι τα δρομολόγια θα είναι αυξημένα.
Το σημαντικό μέρος του νέου δικτύου θα είναι τα περιφερειακά δρομολόγια από τα τέσσερα βασικά λιμάνια προς όλα τα υπόλοιπα νησιά της χώρας. Θα οργανωθούν δρομολόγια, πχ από την Σύρο προς όλα τα περιφερειακά της νησιά, με συχνότητα τουλάχιστον 2 φορές την ημέρα. Τα δρομολόγια θα είναι όλα συντονισμένα μεταξύ τους ώστε να εκμεταλλεύονται πλήρως τους χρόνους των κεντρικών δρομολογίων από και προς τον Πειραιά. Κατά συνέπεια ο κάτοικος της Σίκινου θα έχει εξασφαλισμένη επικοινωνία με το κέντρο της χώρας, σε όλη την διάρκεια του έτους, σε καθημερινή βάση. Ο κάτοικος στην Δονούσα θα έχει σαν δεδομένο ότι θα λάβει προμήθειες καθημερινά και ότι αν έχει ανάγκη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης θα λάβει την καλύτερη σε πολύ λίγες ώρες.
Είναι βέβαια δεδομένο ότι ο καιρός μερικές έως πολλές φορές χαλάει τα σχέδια των τακτικών δρομολογίων. Μια ριζοσπαστική πρόταση δεν θα δίσταζε να κάνει χρήση πολεμικών πλοίων σαν συμπλήρωμα της αλυσίδας, στις περιπτώσεις που ο καιρός θα κάνει τα δικά του κόλπα. Επαναλαμβάνουμε ότι η βασική αρχή του σχεδιασμού είναι κάθε μέρα να μπορεί ο κάτοικος σε οποιοδήποτε νησί της χώρας να ταξιδέψει και να βρεθεί στο λιμάνι του Πειραιά.
Σημείο κλειδί στην όλη προσπάθεια είναι η απαίτηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση σε μέγιστη συμβολή στην επικοινωνία ανάμεσα στα νησιά της χώρας. Η συμβολή αυτή δεν είναι άλλη από σημαντικές επιδοτήσεις και για την αγορά πλοίων αλλά ιδίως για την επιδότηση των καυσίμων. Έως σήμερα η απαίτηση αυτή, για λόγους προφανώς εξυπηρέτησης συμφερόντων, δεν έχει υποβληθεί. Και αυτό όταν συζητάμε για την χώρα με τα περισσότερα νησιά στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ταυτόχρονα το πλέον ακριτικό κομμάτι της Ένωσης προς Νότο.
Άλλο σημείο κλειδί είναι 1. η εξασφάλιση ενεργειακής αυτονομίας σε κάθε νησί με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ειδικά ενέργεια από το κύμα που τόσο πλούσια παρέχουν οι ελληνικές θάλασσες και 2. η εξασφάλιση άριστων τηλεπικοινωνιακών υποδομών, ιδίως δορυφορικών τηλεφωνικών συνδέσεων.
Το παραπάνω σχέδιο και η επίτευξη του βασικού στόχου θα ωθήσει σημαντικό αριθμό κατοίκων των αστικών κέντρων να μετοικήσουν μόνιμα στα νησιά μας και ιδίως σε νησιά που σήμερα είτε δεν κατοικούνται, είτε κατοικούνται 3 μήνες το χρόνο και μετά ερημώνουν. Θα ωθήσει πολύ περισσότερους έλληνες και ξένους να επενδύσουν σε τουριστικές εγκαταστάσεις σε νησιά ή βραχονησίδες που δεν είναι κορεσμένες τουριστικά και να πολλαπλασιάσει το τουριστικό αποτέλεσμα της χώρας. Θα ωθήσει πολλούς να επενδύσουν και σε άλλα προϊόντα (πχ παραδοσιακά προϊόντα κλπ) αφού πλέον η υπόθεση «προώθηση» των προϊόντων τους στην αγορά θα αποτελεί λυμένο ζήτημα. Και βέβαια με δεδομένη την παροχή υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας υψηλού επιπέδου σε κάθε κάτοικο του νησιού, η εργασία των κατοίκων δεν θα περιοριστεί μονάχα στον τουρισμό αλλά και σε κάθε άλλη εργασία που μπορεί να παρασχεθεί εξ αποστάσεως.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου