Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΝΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ




ΓΕΝΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

  1. ανατροπή των παράλογων αποφάσεων που επιβλήθηκαν νομοθετικά και οι οποίες δεν ισχύουν τουλάχιστον στο 70% των χωρών της Ενωμένης Ευρώπης
  2. δημιουργία διαδικτυακής πλατφόρμας που θα αφορά την επαγγελματική αποκατάσταση νέων ως 30 ετών. Στην πλατφόρμα αυτή θα παρουσιάζονται θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα, ευκαιρίες εκπαίδευσης για νέους, θα προσφέρονται σεμινάρια από απόσταση, συμβουλευτικές υπηρεσίες, επαγγελματικός προσανατολισμός (για νέους ήδη από την σχολική ηλικία 15-16 ετών)
  3. σημαντικές παρεμβάσεις για την ολοκλήρωση του Ελληνικού Συστήματος Καινοτομίας με στόχο τον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση ερευνητικών δραστηριοτήτων, την παροχή κινήτρων στα Πανεπιστήμια για Καινοτομία, την ενίσχυση των συνεργασιών στο ερευνητικό πεδίο εντός και εκτός Ελλάδας και άλλα
  4. συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα σε θέματα έρευνας και καινοτομίας. Θα δοθεί η δυνατότητα σε ιδιωτικές μικρές επιχειρήσεις να προτείνουν σε Πανεπιστήμια εργασίες που αφορούν τις ίδιες ή τους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιούνται και οι φοιτητές να μπορούν να επιλέξουν τις εργασίες αυτές ως εργασίες για το μάθημά τους ή ακόμα και για την πτυχιακή τους εργασία. Τα συμπεράσματα των φοιτητικών εργασιών θα δίδονται δωρεάν στις επιχειρήσεις που θα κρίνουν αν τους είναι χρήσιμες για την ανάπτυξη τους. Με τον τρόπο αυτό οι φοιτητές θα έρχονται από νωρίς σε επαφή με την πραγματική αγορά και οι επιχειρήσεις θα εκμεταλλεύονται το πανεπιστημιακό μας δυναμικό προς την ανάπτυξη των εργασιών τους
  5. με ευθύνη των Επιμελητηρίων δημιουργία σε κάθε Δήμο «συμβούλου του επιχειρηματία» με σκοπό την εξυπηρέτηση των επιχειρηματιών σε οτιδήποτε τους είναι χρήσιμο. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ενημέρωση των επιχειρηματιών για δυνατότητες χρηματοδοτήσεων και συνεργασιών. Ο «σύμβουλος του επιχειρηματία» θα γίνει το μεγαλύτερο συμβουλευτικό δίκτυο στην Ελλάδα με κεντρική οργάνωση από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας και τα κατά τόπους Επιμελητήρια και σε άμεση διασύνδεση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στόχος μας θα είναι η άμεση πληροφόρηση και η άμεση αξιοποίηση κάθε ευκαιρίας από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο επιχειρηματία (νέο ή υφιστάμενο)
  6. δημιουργούνται σε κάθε Δήμο ομάδες mentoring, ομάδες κατεύθυνσης νέων και υφιστάμενων επιχειρηματιών. Οι ομάδες αυτές συστήνονται από ειδικούς και οργανώνονται σε ημιεθελοντική βάση. Στόχος η παροχή επαγγελματικής βοήθειας σε νέους που θέλουν να επιχειρήσουν για πρώτη φορά αλλά και σε υφιστάμενους επιχειρηματίες που επιθυμούν αλλαγή κατεύθυνσης ή βελτίωση των ικανοτήτων τους. οι Δήμοι παραχωρούν εγκαταστάσεις στις ομάδες mentoring ώστε να είναι δυνατή η ενίσχυση των Start Up προσπαθειών σε επίπεδο Δήμων. Γίνεται διασύνδεση των Θερμοκοιτίδων αυτών με επενδυτικά κεφάλαια από Ελλάδα και Εξωτερικό.
  7. διαγραφή από το ποινικό μητρώο όλων των ποινών (φυλάκιση και χρηματικές ποινές) που καταλόγισαν τα δικαστήρια σε εμπόρους, ελεύθερους επαγγελματίες, επιχειρηματίες και αφορούν χρέη στον ΟΑΕΕ, οφειλές στην εφορία, οφειλές στα ασφαλιστικά Ταμεία, οφειλές σε εργαζομένους. Απαραίτητη προϋπόθεση η έλλειψη δόλου η οποία θα κριθεί αντικειμενικά από επιτροπές που θα συμμετέχουν επιμελητήρια, δικαστικοί, εκπρόσωποι της Πολιτείας. Κατάργηση όλων των εκκρεμών ποινικών διώξεων αναλόγως με το ανωτέρω μέτρο
  8. κατάργηση της αυτόφωρης σύλληψης για χρέη στο Δημόσιο για όλες τις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι δεν υπήρχε δόλος (βλ. αλλαγές Πτωχευτικού Κώδικα)
  9. κατάργηση της ποινικής δίωξης για τους εργοδότες που δεν καταβάλουν μισθούς ή δώρα Χριστουγέννων, αντικατάσταση με αστικές διώξεις άμεσης εφαρμογής (βλ. αλλαγές Πτωχευτικού Κώδικα)
  10. ποινικές ευθύνες μόνο για την μη απόδοση ΦΠΑ στο δημόσιο (έως ότου αυτή γίνεται αυτόματα με την έκδοση της απόδειξης).
  11. Καταργούνται (με δεδομένη την αλλαγή του Πτωχευτικού Κώδικα και την ισχύ της διάκρισης της έντιμης πτώχευσης) οι ποινικές διώξεις των επιχειρηματιών για την έκδοση επιταγών, για οφειλές μισθών (συμπεριλαμβανομένων δώρων, επιδομάτων, αποζημιώσεων κλπ) για όλες τις περιπτώσεις των έντιμων πτωχεύσεων
  12. προνομιακό φορολογικό καθεστώς (ως κίνητρο) για τις επιχειρήσεις που καθιστούν συμμέτοχους στα κέρδη τους εργαζομένους της επιχείρησης
  13. εντός 12 μηνών καταργείται η υποχρέωση των επιχειρήσεων να επισκεφθούν για οποιοδήποτε λόγο οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία. Η ευθύνη είναι στις Δημόσιες Υπηρεσίες να «στήσουν» το σχετικό λογισμικό. Ορίζονται ομάδες εργασίας σε κάθε δημόσια υπηρεσία που συναλλάσσεται με τις επιχειρήσεις και εντός 15 ημερών καταγράφονται όλες οι αιτίες επίσκεψης των επιχειρήσεων σε κάθε Υπηρεσία. Με επιμέλεια της ΓΓΠΣ σχεδιάζονται εντός 3 μηνών οι διαδικασίες με βάση τις οποίες εξαλείφεται η απαίτηση επίσκεψης στην εν λόγω Δημόσια Υπηρεσία.
  14. καταργείται εντός 6 μηνών η αναχρονιστική λογική του ελάχιστου κέρδους για τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες
  15. η καταγραφή στον Τειρεσία θα λαμβάνει υπόψη τον δόλο του αφερέγγυου, δόλος που θα διαπιστώνεται είτε από τον Οργανισμό Πτωχεύσεων είτε από Δικαστήριο. Οι συνέπειες θα είναι διαφορετικές για τους δόλιους και διαφορετικές έως ανύπαρκτες για όλους τους άλλους
  16. καθιέρωση υποχρεωτικής της προσφυγής σε διαμεσολάβηση για διαφορές που αφορούν επιχειρήσεις, πριν την προσφυγή στα Δικαστήρια. Εξασφάλιση της άμεσης διεκπεραίωσης της διαμεσολάβησης με απώτερο στόχο της ολοκλήρωση διαμεσολάβησης και δικαστικής διαδικασίας εντός 3 ετών
  17. άμεση εφαρμογή διαφορετικού καθεστώτος για τις πορείες στο Κέντρο της Αθήνας με περιορισμό σε μια λωρίδα κυκλοφορίας κάθε πορείας με μικρή συμμετοχή. Οι Υπηρεσίες που έχουν την ευθύνη τήρησης του σχετικού νόμου υποχρεούνται σε καταβολή αποζημίωσης στον εμπορικό κόσμο της πόλης της Αθήνας για κάθε παράβαση της νομοθεσίας. Την αποζημίωση διεκδικεί νομίμως ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας και την διανέμει αναλογικά στα καταστήματα του Κέντρου της Αθήνας (ανεξάρτητα αν είναι μέλη του ή όχι).
  18. αναγνωρίζεται η συνευθύνη του δανειστή (προμηθευτής, πιστωτικό ίδρυμα) στις περιπτώσεις αδυναμίας εξόφλησης εκ μέρους του δανειζόμενου (πελάτη, δανειολήπτη). Αναλόγως το μέγεθός του δανειστή στην σχετική αγορά, ανάλογα αυξομειώνεται και η ευθύνη του με ανάλογες συνέπειες στις απαιτήσεις του
  19. η εξόφληση των οφειλών σε δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, τράπεζες κλπ γίνεται λαμβάνοντας υπόψη των σύνολο των οφειλών και το συνολικό εισόδημα του οφειλέτη. Κεντρικό συντονισμό πραγματοποιεί η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων
  20. αιτιολόγηση του ύψους του τέλους επιτηδεύματος που επιβάλλεται στις επιχειρήσεις με την παράθεση του πραγματικού κόστους για την εξυπηρέτηση αυτών. Λαμβάνεται υπόψη κάθε καταβολή που πραγματοποιεί η επιχείρηση για την εξυπηρέτηση της από το Κράτος. Αναπροσαρμογή του τέλους επιτηδεύματος με βάση το πραγματικό κόστος και ελαχιστοποίηση του (ως και μηδενισμός) σε συνδυασμό με την συνεχή προσπάθεια για ελαχιστοποίηση του κόστους εξυπηρέτησης των επιχειρήσεων (ιδίως με τεχνολογικές εφαρμογές). Το τέλος επιτηδεύματος κλιμακώνεται ανάλογα με την ηλικία κάθε επιχείρησης αλλά και με άλλα κριτήρια όπως ετήσιες πωλήσεις, αριθμός προσωπικού κλπ
  21. μηδενισμός του κόστους μεταβίβασης επιχειρήσεων σε συγγενείς πρώτου βαθμού ή σε άμεσους συνεργάτες με αποδεδειγμένη πολυετή συνεργασία με τον επιχειρηματία
  22. Καταργούνται οι διατάξεις για το άνοιγμα των καταστημάτων 52 Κυριακές το έτος. Οποιαδήποτε σχετική απόφαση λαμβάνεται αποκλειστικά και μόνο με σχετική πλειοψηφία του 50% των εμπορικών καταστημάτων μιας περιφέρειας. Στην διαδικασία μπορεί να συμμετάσχει και η τοπική Κοινωνία μέσω διοργάνωσης δημοψηφίσματος σε τοπικό επίπεδο από τους χρήστες της τοπικής αγοράς.
  23. Ολοκληρωμένα σχέδια οργάνωσης των τοπικών εμπορικών αγορών (Ανοικτά Εμπορικά Κέντρα), σε συνεργασία με τους Δήμους και τους Εμπορικούς Συλλόγους, προς ενίσχυση της τοπικής αγοράς και αντιμετώπιση των μεγάλων εμπορικών κέντρων
  24. Επανέρχεται η Ενιαία τιμή στο βιβλίο όπως ίσχυε προς της καταργήσεώς της
  25. οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ υποχρεούνται σε εξόφληση των τιμολογίων αγοράς των προμηθευτών τους στα βασικά είδη διατροφής καθώς και σε άλλες ειδικά οριζόμενες κατηγορίες προϊόντων, εντός 30 ημερών από την έκδοση του τιμολογίου ή σε 15 ημέρες από την πραγματοποίηση της πώλησης αυτών  (στην περίπτωση τοποθέτησης προϊόντων με συμφωνία πληρωμής των πωληθέντων).
  26. σε κάθε υπουργείο εντάσσεται ομάδα αποφοίτων σχολών Logistics με υποχρέωση συνεχούς ανάλυσης των διαδικασιών στις υπηρεσίες αρμοδιότητας κάθε υπουργείου και αναφοράς στον Υπουργό (με ταυτόχρονη δημοσιότητα αυτών)
  27. Οι τέσσερις συστημικές τράπεζες διασπώνται σε τουλάχιστον 10 ανταγωνιστικές τράπεζες με την μεταβίβαση υποκαταστημάτων και λοιπού χαρτοφυλακίου των υφιστάμενων τραπεζών σε νέα επενδυτικά αξιόπιστα σχήματα. Η μεταβίβαση-πώληση του μεριδίου κάθε τράπεζας γίνεται με κριτήρια εξασφάλισης ανταγωνισμού και όχι μεταβίβασης αρνητικών στοιχείων του ενεργητικού τους
  28. Μεταβάλλεται το καθεστώς τιμολόγησης και διεκδίκησης πνευματικών δικαιωμάτων με υποχρέωση των Οργανισμών Διαχείρισης για διαφάνεια (εκπροσώπηση καλλιτεχνών κλπ). Κατάργηση της δυνατότητας διαφορετικών Οργανισμών Διαχείρισης να διεκδικούν πνευματικά δικαιώματα από τους ίδιους χρήστες, οργάνωση των σχετικών υποχρεώσεων με κεντρικό συντονισμό. Καταργείται η ποινική δίωξη για παράβαση του Νόμου περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας.
  29. Καταργείται η νομοθετική διάταξη περί διάθεσης των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων από τα σούπερ μάρκετ
  30. λαμβάνονται άμεσα μέτρα με στόχο την άμεση μείωση του κόστους της Ενέργειας των παραγωγικών επιχειρήσεων κατά ποσοστό τουλάχιστον 30%. Πλήρης εκμετάλλευση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ιδιαιτέρως του ήλιου και της ενέργειας από αέρα και θάλασσα
  31. εντός 2 μηνών τίθεται σε ισχύ νέα μέθοδος εντοπισμού της φοροδιαφυγής μέσω των ενδοομιλικών συναλλαγών των πολυεθνικών επιχειρήσεων με εφαρμογή του ιδανικότερου ανάμεσα στα πέντε καλύτερα μοντέλα που εφαρμόζονται στις Ευρωπαϊκές χώρες. Πλήρης εφαρμογή των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ. Εφαρμόζεται αναδρομικός έλεγχος 10ετίας στις 100 μεγαλύτερες πολυεθνικές επιχειρήσεις.
  32. με την εισαγωγή της επιχειρηματικότητας ως βασικής ικανότητας στα σχολικά προγράμματα, ιδίως στη Ββάθμια εκπαίδευση, ενθαρρύνουν την ικανότητα καινοτομίας και το επιχειρηματικό πνεύμα στους νέους και εξασφαλίζεται ότι τα στοιχεία αυτά λαμβάνονται υπόψη στη διδακτέα ύλη. Εξασφαλίζεται ότι η σημασία της επιχειρηματικότητας λαμβάνεται υπόψη στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Ενισχύεται η συνεργασία της Εκπαιδευτικής με την επιχειρηματική κοινότητα με σκοπό να αναπτυχθούν συστηματικές στρατηγικές για εκπαίδευση στην επιχειρηματικότητα σε όλα τα επίπεδα
  33. ενεργοποιείται άμεσα η νομοθεσία περί απόδοσης στον καταγγέλλοντα ποσοστού 10% επί του προστίμου που επιβάλει στο Δημόσιο για αδικήματα φοροδιαφυγής, λαθρεμπορίου, παραεμπορίου και ελεύθερου ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα εκδίδεται η από το 2010 αναμενόμενη υπουργική απόφαση για να τεθεί σε άμεση ισχύ το άρθρο 7β, παρ. 3 του Ν3610/2007 που ορίζει ότι: «3. Όποιος καταγγείλει και πιστοποιηθεί φορολογική ή τελωνειακή παράβαση δικαιούται από το Δημόσιο αμοιβής. Η αμοιβή ισούται με το 1/10 των προστίμων που εισπράχθηκαν για την παράβαση και καταβάλλεται μετά την είσπραξή τους στον δικαιούχο, με ευθύνη της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Οικονομικών.». Λαμβάνεται ειδική πρόνοια ώστε ο πολίτης να προστατευθεί δια της απόκρυψης των στοιχείων του και της προστασίας του σε κάθε στάδιο της διαδικασίας όπως επίσης και για τους λαθρομετανάστες που θα καταγγείλουν τα ανωτέρω αδικήματα, με συγκεκριμένα στοιχεία (με το που θα εντοπισθούν αποθήκες κλπ (ως συνέπεια της καταγγελίας τους), εφάπαξ αμοιβή μεγάλης αξίας (πχ 20.000€-50.000€) και διευκόλυνση για την άμεση αποχώρησή τους από την Ελλάδα εντός ολίγων ωρών (μαζί με την οικογένειά τους ή με ένα δύο άτομα της επιλογής τους, πχ φίλους), είτε προς την χώρα καταγωγής τους, είτε προς άλλη χώρα της επιλογής τους (έκδοση ταξιδιωτικών εγγράφων))
  34. εντός δύο μηνών αποκτούν ελεύθερη πλήρη πρόσβαση σε όλα τα στατιστικά δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ όλοι οι πολίτες μέσω του διαδικτύου. Με ευθύνη της ΕΛΣΤΑΤ δημιουργούνται έτοιμες αναφορές για όλα τα στατιστικά δεδομένα που προσφέρει η EUROSTAT και προσφέρονται ελεύθερα στους πολίτες με στόχο την ανάπτυξη της Οικονομίας
  35. εντός έξι μηνών εξοπλίζονται τα Τελωνεία της χώρας με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για τον έλεγχο του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνικών προϊόντων. Το κόστος καλύπτεται με υποχρεωτική εισφορά από τα διυλιστήρια καυσίμων και τις καπνοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην χώρα
  36. ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ. Εντός τριών μηνών από την ψήφιση του νομοσχεδίου όλες οι πετρελαϊκές επιχειρήσεις που εισάγουν, διυλίζουν, εξάγουν και εμπορεύονται αφορολόγητα καύσιμα, τα πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών, οι φορολογικές αποθήκες πετρελαιοειδών προϊόντων στις οποίες κατέχονται ενεργειακά προϊόντα του άρθρου 72 λειτουργούν ολοκληρωμένο σύστημα εισροών-εκροών με βάση την κείμενη νομοθεσία. Εντός τριών μηνών από την ψήφιση του νομοσχεδίου εγκαθιστούν και λειτουργούν ηλεκτρονικό σήμα εντοπισμού όλα τα βυτιοφόρα και τα πλωτά εφοδιαστικά μέσα με δυνατότητα τηλεματικής μεταφοράς δεδομένων». Εντός τριών μηνών από την ψήφιση του νομοσχεδίου ενεργοποιείται το άρθρο 320 παρ. 2γ του Ν4072/2012 που ορίζει πώς « Τα υγρά καύσιμα που διατίθενται στην κατανάλωση ή διακινούνται ή αποθηκεύονται εντός της Ελληνικής Επικράτειας, ιχνηθετούνται με ραδιοϊσότοπα ή μοριακής τεχνολογίας ιχνηθέτες. Υγρά καύσιμα που καταναλώθηκαν, διακινήθηκαν ή αποθηκεύτηκαν και δεν ανιχνεύεται η σήμανση τους με ραδιοϊσότοπα ή μοριακής τεχνολογίας ιχνηθέτες, θεωρούνται παράνομα, έστω κι αν διαθέτουν σχετικά παραστατικά. Με ΚΥΑ ρυθμίζονται τεχνικά ζητήματα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου ανά είδος καυσίμου και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια». Εντός τριών μηνών από την ψήφιση του νομοσχεδίου ενεργοποιείται το άρθρο 31 παρ. 10 του Ν.4177/2013 (ΦΕΚ Α/173/8.8.2013), για όλους τους σε αυτό αναφερόμενους επαγγελματίες, που ορίζει «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας επεκτείνεται η εφαρμογή των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών α)στις ελεύθερες εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και των διυλιστηρίων, β) στις εγκαταστάσεις πωλητών πετρελαίου θέρμανσης, γ)στις παντός είδους εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων ιδιωτικών πρατηρίων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, καθώς και δ)στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων (μεθανόλης, τολουόλης, διαλυτών κ.λπ), που αποτελούν υλικά πρόσμιξης στα υγρά καύσιμα». Εντός δύο μηνών από την ψήφιση του νομοσχεδίου ορίζονται οι διατάξεις με βάση τις οποίες ελέγχονται, ανάλογα με τους λοιπούς διακινητές καυσίμων, οι εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, των Μεγάλων Καταναλωτών και των Πρατηρίων Αφορολόγητων Καυσίμων. Η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων θα ισχύσει έξι μήνες μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου.
  37. εντατικοποίηση των ελέγχων για τα προϊόντα παραεμπορίου, αυστηρές ποινές στους πωλητές και πλήρη αμνηστία σε όποιους βοηθήσουν τις αρχές στην σύλληψη των εισαγωγέων
  38. αλλαγή στο καθεστώς είσπραξης ΦΠΑ ώστε να μην δίνεται η ευκαιρία σε προβληματικές επιχειρήσεις ή σε δόλιους επιχειρηματίες να κάνουν κατάχρηση των ποσών αυτών. Ηλεκτρονικός έλεγχος απόδοσης του ΦΠΑ σε ημερήσια βάση για «ύποπτες» ομάδες επιχειρήσεων ή «ύποπτους» επιχειρηματίες.
  39. η αποστολή χρημάτων στο εξωτερικό από ανθρώπους που εισήλθαν παράνομα στην Ελλάδα και δεν έχουν ενταχθεί στο κανονικό σύστημα, θα γίνεται μόνο εφόσον το 50% των χρημάτων παρακρατηθεί προς καταβολή εισφορών στα ασφαλιστικά ταμεία και φόρους εισοδήματος
  40. μειώνονται κατά 80% όλα τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τους Δήμους σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος ή άλλα εμπορικά καταστήματα του Δήμου και καταβάλλονται σε 120 μηνιαίες δόσεις, ανισόποσες εντός του έτους και εντός της διάρκειας της ρύθμισης. Καταργείται στις περισσότερες περιπτώσεις ο καταλογισμός προστίμου με την πρώτη παράβαση, ιδρύεται διαδικασία σύστασης και επιβάλλεται αυξημένο πρόστιμο αν συνεχιστεί η παράβαση μετά τις επίσημες συστάσεις
  41. καθορίζεται ελάχιστο ανεκτό περιθώριο κέρδους για τα περίπτερα (καθώς και για κάθε κατάστημα που πουλάει τα ίδια προϊόντα) για τα τσιγάρα και τις κάρτες κινητής τηλεφωνίας αλλά και για κάθε προϊόν με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτών. Ανάλογες ρυθμίσεις γίνονται και για την λιανική πώληση των καυσίμων.
  42. Ενεργή ενίσχυση της εκπαίδευσης των νέων επιχειρηματιών. Καμία επιδότηση δεν θα δίδεται σε νέους επιχειρηματίες εάν ο δικαιούχος δεν κατέχει θεωρητικές βασικές γνώσεις διοίκησης επιχειρήσεων. Αν δεν κατέχει τις γνώσεις αυτές, υποχρεούται να παρακολουθήσει μαθήματα για να πάρει την επιδότηση. Τα μαθήματα αυτά παρέχονται από τα Επιμελητήρια, εκπαιδευτικούς οργανισμούς του κράτους ή από συνεργαζόμενους ιδιωτικούς φορείς, θα είναι ταχύρυθμα, θα προσφέρονται δωρεάν στο τελικό δικαιούχο (στα πλαίσια του επιδοτούμενου προγράμματος που θα καλύπτει το κόστος).
  43. καθιερώνεται η υποχρέωση των τραπεζών σε άμεση απάντηση (εντός 10 ημερών) στα αιτήματα για χρηματοδότηση των επιχειρήσεων, εφόσον υπάρχει ήδη συνεργασία της επιχείρησης με την τράπεζα. Καθιερώνεται η υποχρέωση των τραπεζών να παραδίδουν, σε διάστημα 3 ημερών από την υπογραφή, αντίγραφο κάθε σύμβασης στον πελάτη με ευκρινή, ξεκάθαρη αναγραφή των επιτοκίων και όλων των άλλων εξόδων κάθε σύμβασης. Οι τράπεζες υποχρεώνονται να παραδίδουν σε ηλεκτρονική μορφή, μηνιαίως αναλυτική κατάσταση προς τις επιχειρήσεις που δανειοδοτούν, στην οποία θα καταγράφεται επακριβώς όλη η διαδικασία χρέωσης των επιχειρήσεων στον πλέον αναλυτικό βαθμό. Οι παράμετροι ενημέρωσης των πελατών ορίζονται από την Τράπεζα της Ελλάδος η οποία υποχρεούται σε τακτικό έλεγχο της νομιμότητας των χρεώσεων των τραπεζών.
  44. δημιουργείται δίαυλος ενημέρωσης του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Εργασίας προς τους λογιστές και τα λογιστήρια των επιχειρήσεων για κάθε αλλαγή που πραγματοποιείται στα λογιστικά και ασφαλιστικά θέματα. Μέσω του TAXISNET θα λαμβάνουν οι ενδιαφερόμενοι αμέσως ενημέρωση για κάθε αλλαγή που τους ενδιαφέρει. Σε κάθε περίπτωση που κάτι αλλάζει θα υπάρχει αρμόδια ομάδα ενημέρωσης στο Υπουργείο Οικονομικών και στο Εργασίας, η οποία θα κάνει την πληροφορία «λιανά» και θα την στέλνει στους ενδιαφερόμενους.
  45. καθιερώνεται από το Υπουργείο Οικονομικών, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Υγείας και Εργασίας, ειδική ρύθμιση για τα χρέη που προέρχονται σε νοσήλια σε νοσοκομείο ενός ανασφάλιστου Έλληνα πολίτη. Το χρέος αυτό θα είναι άτοκο και θα εξοφληθεί σε 200-300 δόσεις, ανάλογα με την ηλικία του οφειλέτη, με ελάχιστη δόση τα 10€ μηνιαίως. Απαγορεύεται η κατάσχεση περιουσιακού στοιχείου για αυτά τα χρέη. Σε περίπτωση πλήρους οικονομικής αδυναμίας του οφειλέτη αυτά τα χρέη διαγράφονται.
  46. Αποζημίωσης απόλυσης: Σταματάει η καταβολή αποζημίωσης απόλυσης από τις επιχειρήσεις. Δημιουργείται ειδικό ταμείο στο οποίο κατατίθεται μηνιαίως, ποσοστό 0,05% (ή όσο κριθεί απαραίτητο με βάση αναλυτικές μελέτες) των ασφαλιστικών εισφορών των επιχειρήσεων ως αποθεματικό για τις αποζημιώσεις απόλυσης. Σε κάθε περίπτωση που απολύεται εργαζόμενος λαμβάνει από το Ταμείο αυτό την αποζημίωση απόλυσης η οποία ανέρχεται στο ύψος του τελευταίου μισθού, υπό την προϋπόθεση ότι αυτός ο μισθός λαμβάνεται τουλάχιστον επί ένα έτος πριν την απόλυση. Η αποζημίωση απόλυσης υποκαθιστά το επίδομα ανεργίας και καταβάλλεται στο προαναφερόμενο ύψος για το ανάλογο διάστημα που θα υπολογιζόταν η αποζημίωση απόλυσης. Αν για παράδειγμα ο εργαζόμενος εδικαιούτο 4 μηνιαίους μισθούς ως αποζημίωση απόλυσης θα λάβει την αποζημίωση απόλυσης από το Ειδικό Ταμείο για ανάλογο χρονικό διάστημα. Στην συνέχεια καταβάλλεται ποσό ανάλογο με το επίδομα ανεργίας έως ότου συμπληρωθεί το χρονικό διάστημα καταβολής του επιδόματος ανεργίας που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία. Με την παρούσα ρύθμιση απαλλάσσονται οι επιχειρήσεις από το δυσβάστακτο κόστος της αποζημίωσης απόλυσης, γίνονται πιο ευέλικτες οι εργασιακές σχέσεις χωρίς να απειλείται η λήψη της αποζημίωσης από τους εργαζομένους στις περιπτώσεις αδυναμίας των επιχειρήσεων. Το δημιουργηθέν ανά επιχείρηση κεφάλαιο της ανήκει και θα γίνουν ανάλογες ρυθμίσεις για ενδεχόμενο συμψηφισμού ή επιστροφής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου